Arrivo =) - Reisverslag uit Rome, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu Arrivo =) - Reisverslag uit Rome, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu

Arrivo =)

Door: Lucinda

Blijf op de hoogte en volg Lucinda

09 Augustus 2010 | Italië, Rome

Hoi allemaal,

Vanochtend om 09:50 vertrokken vanuit Weeze - nadat ursula haar te grote koffer had gedumpt en haar spullen had overgepakt... en meneer de douanemedewerker mijn hele kofferinhoud had doorgekeken omdat ik per ongeluk een tube tandpasta had meegesmokkeld. Voor Lotte en Tjebbe was het de eerste vlucht - dus heel spannend. Voor mij ook een beetje moeilijk, want ik moest mijn 'aaaah-ik-heb-dit-en-dit-en-dat-bij-aircrash-investigation-gezien-WE-STORTEN-NEER-!!!-neigingen' onderdrukken omdat ik iemand naast me had zitten die voor het eerst vloog en dus geen paniekaanvallen kon gebruiken. Ik moet zeggen, ging best wel goed, weinig tot geen turbulentie - natuurlijk wel de achterlijke bochten, dat vind de piloot te leuk om achterwege te laten!

Rond 12 uur aangekomen in Rome en na een lange bus- en metrorit - en een korte verdwaaltour door Viale Guillio Cesare (wat een prachtige, historisch-verantwoorde straatnaam!) - bij het hotel aangekomen. Prima kamer, prima bedden en een HELE luxe douche (aanrader voor iedereen die een goedkoop hotel zoekt in Rome: B&B Gaius aan de Viale Giullio Cesare 78). Vrij snel daarna weer vertrokken voor ons eerste ijsje - ik had chocolade, nutella en cookies, jum jum! Daarna 'even' langs het Vaticaan gelopen (en ook even in Vaticaanstad geweest), daarna via de niet-zo-heel-erg-geheime Passetto naar Castel Sant' Angelo gelopen (gladiator met piercing en mobiel gezien aldaar). Daarna de Engelenbrug over en met wat tussenstops bij een paar kerken en eettentjes beland bij het Pantheon, dat nog steeds erg mooi en indrukwekkend is. Daarna langs het Vittoriano geweest (het giga Paleis op de Dam achtige monument) en nog even langs het Colosseum gelopen voordat we daar de metro naar de Porta Flaminia (en Piazza del Popolo) hebben gepakt om een hapje te kunnen eten bij Pizza Ré. Toen we daar hadden gegeten waren we erg moe en zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

De kids zijn doodmoe van het lopen (logisch) en staan nu onder de douche om naar bed te gaan. Ik ga nog even foto's op de computer zetten, douchen en dan ook slapen. Morgen om 08:00 ontbijten en om 10:45 het meest spannende en speciale van mijn korte vakantie doen: naar de Necropolis van het Vaticaan. IK BEN BENIEUWD!!!

A domani! =)

ps: ik heb een paar leuke nieuwe zinnetjes geleerd. 'Zitto', 'se ne vada', 'va al diavolo/inferno' en 'prova!' Vrij vertaald als: "houd je kop", "ga weg", "Loop naar de duivel/de hel" en "waag het!"... Indiër-proof woordjes dus!

ps2: ... het is hier rustig! Alle italianen zijn op vakantie... =)

ps3: het weer hier. strakblauwe lucht en 30 graden...!

• 09 Augustus 2010 - 20:53

Els:

zo zo te grote koffer en tandpasta jullie bezorgen die mensen extra werk, veel plezier daar in Rome kijk uit naar het volgende verhaal groetjes van ons

• 09 Augustus 2010 - 21:04

Ursula:

goh jij hebt aardig hetzelfde weer als waar ik me begeef