Van het on-Italiaanse Pisa naar het mooie Lucca - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu Van het on-Italiaanse Pisa naar het mooie Lucca - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu

Van het on-Italiaanse Pisa naar het mooie Lucca

Door: Lucinda

Blijf op de hoogte en volg Lucinda

27 Augustus 2011 | Italië, Lucca

Ik denk dat de titel wel duidelijk maakt wat ik van Lucca vind... Wat een prachtig mooi stadje zeg! :) Héél anders dan Pisa, dat zo ontzettend toeristisch was. Dit is mooi, klein, met een grote, intacte stadsmuur om het centrum heen. Veel oude kerken, veel kleine, smalle straatjes, geen verkopers, geen winkeltjes met souvenirs (goed, ik heb er één gezien)... Gewoon lekker Italiaans. Rondgezworven door het centrum, over de markt heen gelopen, op het centrale plein gezeten, waar vroeger het Romeinse forum was - helaas is daar niks meer van overgebleven.

Naar een kerk geweest waar je de resten van een kerk uit de 12e eeuw en een badhuis uit de 2e eeuw kon bezoeken - het leek wel een beetje op de San Clemente in Rome.... Nou ja, je kunt je voorstellen dat ik daar ontzettend blij mee was. Ik heb daar ruim een half uur tussen de oude muren en baden en fundamenten van torens gelopen. Daarna naar le Duomo (de Dom) van Lucca geweest, erg mooi en indrukwekkend, maar de schilderingen op het plafond hadden helaas wel een flink 'restauratiebeurt' nodig... Ook nog naar een museum geweest (de twee kerken en het museum zaten bij elkaar in een ticket voor 6 euro), ook erg mooi, veel beelden uit die 12e eeuwse kerk die ik had bezocht, ook wat relieken van heiligen - wat ik best grappig vond, want daar ga ik een vak over volgen aankomend jaar! Daarna gewoon nog wat rondgelopen, op zoek naar een waterfonteintje (waar echt flink gebrek aan is, zowel in Lucca als in Pisa en Florence... In Rome staan die dingen in zowat elke straat!) Nu wachten tot de trein er is om weer terug te gaan naar Pisa en vanuit daaruit weer terug te gaan naar Florence. 't Was een leuke dag, veel gedaan :) I'm a happy puppy!

• 29 Augustus 2011 - 20:46

Cora:

Niet te veel sight see-en he ;) straks ken je de stad nog beter dan de locals