Druk, druk, druk - Reisverslag uit Rome, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Rome, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Door: Lucinda

Blijf op de hoogte en volg Lucinda

25 Oktober 2009 | Italië, Rome

Hoi allemaal!


Even heel kort, morgen zal ik proberen om meer te schrijven.

Vandaag een ENORME wandeling gemaakt om Rome heen. We hebben de oude stadsmuur, de Aureliaanse muur, gevolgd (zo'n 20 km lang). Het was een behoorlijke wandeling en ik heb dan ook mijn eerste blaar opgelopen (joepie ja jee), maar het was zeker de moeite waard. Ik heb ontzettend leuke gesprekken gehad, lekker gegeten en vooral hele mooie en interessante dingen gezien. Het uitzicht was adembenemend...
Ik ben trouwens als gids 'gebruikt' vandaag. Er liepen bij het monument van Giuseppe Garibaldi (jeeej!) twee Nederlandse mannen rond die zich afvroegen wat 'dat grote gebouw daar' (het paleis van Justitie) was. Dus ik heb dat netjes uitgelegd en toen ze er lucht van kregen dat ik geschiedenis studeerde, kwamen ze me van alles vragen! Erg leuk in ieder geval, ik voelde me wel een beetje bijzonder.


Na de wandeling zijn we boodschappen gaan doen bij de Spar en heb ik met Floris en Madelief wat gegeten. En daarna heb ik de rest van mijn avond in de bibliotheek doorgebracht. Ik moet samen met Paul een presentatie geven over de Piazza del Popolo ('het plein van het volk') en... Nou ja, dat moet morgen en ik ben zenuwachtig en ik kan niks vinden en... Ik haat presentaties. Maar ik ben daar dus druk mee bezig. Daarom is deze blog ook zo kort en niet gedetailleerd (maar wellicht zijn jullie daar wel blij mee).

Morgen een HELE drukke dag. We gaan naar de St. Pieter, het Foro Italico, daarna college en daarna dus de presentaties... Pffff... Presentatie dus morgen, ik hoop dat het goed gaat! Maar goed, ik heb in ieder geval wel een pakkende eerste zin. "In den beginne was er niets". Hopelijk komt het vanuit daar wel goed.


Tot morgen allemaal!


Liefs,
Lucinda

  • 25 Oktober 2009 - 23:05

    Cora:

    Mijn wandeling vandaag: van de keuken naar de schuur en terug, van het station naar huis ;) Dan heb jij het toch beter bekeken gok ik zo :D

    Volkomen terecht dat ze je als gids gebruikten, jij hebt verstand van dergelijke zaken ;)

    Kusje!

  • 25 Oktober 2009 - 23:46

    Casper:

    Leuk dat je zo'n goede tijd hebt daar =D Ik heb geen blaar maar wel zere benen. Twee dagen lang bijna continu gestaan, met kisten aan nog wel... Maar Satanic Black Metal weekend was wel geweldig =D

    Veel plezier tijdens je tweede week in het Bella Italia

  • 26 Oktober 2009 - 07:28

    Ursula:

    hey zusje,

    het was dus de moeite waard de wandeling over de stadsmuur. die blaar neem je dan maar voor lief.

    Een prachtige begin zin. misschien kun je afsluiten met en ze leefde allemaal nog lang en gelukkig.

    Heel veel succes en je kunt het.

    liefs ursula

  • 26 Oktober 2009 - 07:29

    Ursula:

    btw: neem nog een mooie foto van zo'n pippo

    x

  • 26 Oktober 2009 - 16:39

    Jasmijn:

    Ten eerste.. wat LEUK! dat ze je als gids waarnamen. dat is ook wel een beetje een egoboost..;) maar ik weet zeker dat je dat ook gerust kan!

    Blij ben ik er nog niet mee dat je blog kort is.. ik wil meer weten als ik jou zo enthousiast "hoor praten". (loopt er trouwens eentje enthousiast te schreeuwen voor het eten beneden dat klaar is:p)

    Ik weet zeker dat je presentatie tip top in orde komt veel succes in ieder geval!!!!

    als jhe terug bent gaan we samen foto's kijken. en dan moet je ook maar mijn fotogids door rome zijn en ALLES (bijna alles als alles te veel is:p) vertellen!!

    Lieve meid! ik weet niet hoe vaak ik online kom in engeland..! maar ik spreek je vast en ga iedereen mailen dus jou ook zeker te weten!! nou mee is ook zenuwachtig dus duim voor me, vooral donderdag!

    Veel plezier en succes. en ik doe j ook wel missen!! ookal spreken we ons niet heel erg veel!

    dikke kus en veel liefs,

    Jasmijn

  • 26 Oktober 2009 - 17:43

    Roos :

    Hallo meis,

    Klinkt heel tof.

    Ik denk dat ik rob ook maar eens ga overhalen;)

    Veel plezier daar:)
    Ik heb er inmddels weer een dagje stage opziten;)

    Liefs Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Roma Caput Mundi... Twee weken studie in Rome!

Recente Reisverslagen:

03 November 2009

Weer thuis...

01 November 2009

Nostalgie...

31 Oktober 2009

Buona sera a tutti!

29 Oktober 2009

Radiostilte...

26 Oktober 2009

Een dagje naar het buitenland...
Lucinda

Een Rome-idioot in Florence

Actief sinds 16 Mei 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 30823

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 01 September 2014

Twee jaar studeren in Gent

22 Augustus 2011 - 02 September 2011

Florence 2011 (NIKI)

29 December 2010 - 30 December 2010

Antwerpen 2010

09 Augustus 2010 - 13 Augustus 2010

Rome 2010, deel II

19 Juli 2010 - 25 Juli 2010

België 2010

09 Juni 2010 - 11 Juni 2010

Brussel 2010

31 Januari 2010 - 07 Februari 2010

Rome 2010

11 December 2009 - 14 December 2009

Antwerpen 2009

19 Oktober 2009 - 02 November 2009

Roma Caput Mundi... Twee weken studie in Rome!

13 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

Campo Italia 2007

Landen bezocht: