Nostalgie... - Reisverslag uit Rome, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu Nostalgie... - Reisverslag uit Rome, Italië van Lucinda Ewijk - WaarBenJij.nu

Nostalgie...

Door: Lucinda

Blijf op de hoogte en volg Lucinda

01 November 2009 | Italië, Rome

Ik zat in de bieb vandaag. Het was een uur of drie 's middags en ik had al de hele ochtend en een deel van de middag aan mijn paper gezeten (een paper dat overigens niet erg wil vlotten). En ik had er genoeg van. Ik had er echt genoeg van. Ik wilde naar buiten. De zon scheen en er dreven van die prachtige wolken boven mijn hoofd... Het was prachtig weer en ik wilde naar buiten.

Ik ging dus naar buiten, liep het terrein van het Instituut af, zonder jas, alleen maar mijn sleutels op zak... En het was heerlijk! Een zacht briesje streelde mijn wang, de zon verwarmde mijn lichaam en het licht dat het uitstraalde leek vandaag net iets mooier op die bomen te schijnen dan de dagen daarvoor. De wereld krijgt ineens een tikje meer magie als je bijna weg gaat....

Ik liep door Villa Borghese heen, genoot van alles om me heen, van de vogels, van de stilte in het park - en dat terwijl je toch echt midden in de stad zit - en van de mensen om me heen... Er waren trouwens veel mensen! Het was zondag en iedereen ging erop uit. Er waren veel kinderen, ont-zet-tend veel kinderen, op fietsen, op skeelers, op skelters, met ouders, met een hond... Er was een kermis en er waren allerlei mensen bezig met het uitvoeren van stunts... En er was een meisje op een skelter die zo hard mogelijk door het park heen reed met haar hond achter zich aan en de hele straat door "AIUTO!!!" riep =) Geweldig!

Nou ja, daar word je wel een beetje nostalgisch van. Daarna ben ik door gegaan met mijn paper en zijn we uiteindelijk ook met z'n allen uit eten geweest. Het eten was heerlijk, echt verrukkelijk, en de sfeer was goed... Maar het gaat allemaal zo snel voorbij. En als je dan eenmaal klaar bent met eten en je met z'n allen toch maar zo lang mogelijk blijft zitten omdat je niet wil dat het voorbij gaat... Dan is het toch wel heel erg moeilijk... Ik heb bijna zitten huilen aan tafel, deels ook wel omdat ik terug moest denken aan mijn tijd in Campo Italia (twee jaar geleden), waarbij het op het einde ook ineens zo plotseling voorbij was en we uiteindelijk met z'n allen aan het huilen waren omdat we niet weg wilden... Ik wil misschien ook niet weg.

Het is heel moeilijk, want ik wil iedereen weer zien. Vooral mijn vriend, Steven, die mis ik echt ontzettend erg. Maar aan de andere kant zou ik hier wel langer willen blijven, misschien wel een half jaar... Of langer, wie weet! Maar dan wel graag met iemand waar ik om geef... =) Dat zou wel fijn zijn...


Al met al, even een korte evaluatie voordat ik morgen mijn laatste blog schrijf, een ontzettend leuke tijd gehad hier. Leuke mensen leren kennen, goede gesprekken had, interessante colleges gehad en leuke dingen gezien... =) Absoluut voor herhaling vatbaar!

Goed, nu spullen opruimen en inpakken en dan lekker met een muziekje en een drankje buiten gaan zitten... En genieten van mijn laatste nacht hier. Morgen vroeg op - 7 uur - dan vertrek ik samen met Martine, Maurits en Anne-Marie (en Michiel en Antonia?) richting het vliegveld...


Ik mis jullie (maar ik zie jullie morgen ook =D Tenminste, een gedeelte van jullie (SYLVIA!!!! STEVEN!!!! =D JEEEEJ!!!)).




Liefs,
Lucinda

  • 02 November 2009 - 11:13

    Cora:

    Oef ik ben nog altijd jaloers!
    Maar vergeet niet: je kan altijd weer terug naar rome gaan, het is zooooo dichtbij. Maar de mensen, ja daar moet je ook gewoon mee afspreken :)

    Geniet nog van een laatste pizza in de eeuwige stad, ik ben benieuwd naar nog meer verhalen ;)

  • 17 November 2009 - 09:33

    Jas:

    Hey Luus! hopelijk voel je je nu een stuk beter bij het terug zijn als bij het weggaan daar.

    dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Roma Caput Mundi... Twee weken studie in Rome!

Recente Reisverslagen:

03 November 2009

Weer thuis...

01 November 2009

Nostalgie...

31 Oktober 2009

Buona sera a tutti!

29 Oktober 2009

Radiostilte...

26 Oktober 2009

Een dagje naar het buitenland...
Lucinda

Een Rome-idioot in Florence

Actief sinds 16 Mei 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 30824

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 01 September 2014

Twee jaar studeren in Gent

22 Augustus 2011 - 02 September 2011

Florence 2011 (NIKI)

29 December 2010 - 30 December 2010

Antwerpen 2010

09 Augustus 2010 - 13 Augustus 2010

Rome 2010, deel II

19 Juli 2010 - 25 Juli 2010

België 2010

09 Juni 2010 - 11 Juni 2010

Brussel 2010

31 Januari 2010 - 07 Februari 2010

Rome 2010

11 December 2009 - 14 December 2009

Antwerpen 2009

19 Oktober 2009 - 02 November 2009

Roma Caput Mundi... Twee weken studie in Rome!

13 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

Campo Italia 2007

Landen bezocht: